Eu nu fac parte din categoria celor care aruncă cu noroi în cei care au ales această variantă de înmatriculare. Nu e admisibil ca nişte căcaţi, chipurile aleşi să ne conducă (pe ultimul drum probabil), să ne impună, să ne dicteze plata unei taxe aberante inexistentă în alte ţări din Europa. Curţile europene de justiţie au declarat de fiecare dată ILEGALĂ această taxă. Micul cretin Titulescu, Măria Sa Ponta al II-lea (aşa a ieşit la alegeri) a venit cu ultima golănie posibilă:
"Da, ŞTIM că taxa e ilegală, dar noi tot o cerem. Da, ȘTIM că în orice instanţă din ţară pierdem orice proces pe tema taxei, dar noi tot o cerem. ŞTIM că justiţia ne pune să vă dăm banii înapoi....EEEHHH...dar aici sîntem golani: vi-i luăm pe loc, dar vi-i returnăm în 5 ani. Papagalilor!"
Asta fac cei care ne vor binele, jegurile cu cravată care ne umplu televizoarele de căcat în fiecare zi. Fără daune, fără urmări PENALE (alo! abuz în serviciu!) fără nimic.
Ce zice vreun vierme de politician, pe acelaşi sistem, e de acord să intru peste el în casă, să-i iau tot ce găsesc (adică ce-a strîns din furt) şi la plecare să-i spun: Papagalule, dacă mă dai în judecată pe banii tăi, şi dacă cîştigi toate procesele, recursurile, apelurile etc., o să te caut să-ţi înapoiez bunurile, dar tango aşa....în vreo 5 ani. Vrei, alesule? Că pentru voi justiţia vorbeşte degeaba! Eu de ce aş lua-o în calcul?
Pentru românul de rînd e inadmisibil să ceri o taxă de 800-1800 de euro (numai taxa, fără alte cheltuieli inerente) pentru o maşină normală care vine din Vest în stare tehnică foarte bună, comparativ cu cele ce se rup pe aici de 5-6 ani. Mulţi spun "cazane de Bulgaria". Retardaţi. Cazane sînt maşinile noastre rupte pe drumuri româneşti şi cîrpite în service-uri româneşti.
În funcţie de cît de departe locuieşti de graniţa cu Bîlgaria o grămadă de intermediari îţi iau maşina fără numere din faţa blocului şi ţi-o aduc înmatriculată pe bulgari în 24-48 de ore. Nici nu trebuie să te mişti din fotoliu. La fel, preţul diferă în funcţie de distanţă. În majoritatea cazurilor nu plăteşti mai mult de 500-600 de euro, maxim! Dar atenţie! În banii ăştia intră şi asigurarea pe un an, impozitul pe un an, ITP-ul, toate actele maşinii (carte, certificat), traducere şi împuternicire notarială.
Pro sau contra? Sînt multe pro dar şi multe contra.
Pro?
- Taxe şi asigurări mult mai mici decît în România. Dacă Ponta nu vrea banii ăştia la buget, lasă că-i dăm la bulgari!
- Circuli LEGAL prin ţară şi rutieru' poate să ţi-o sugă. Nu au ce să facă decît să interzică circulaţia prin Românika a tuturor maşinilor cu numere străine (vezi să nu!)
- ITP-ul se poate reînnoi la orice RAR din ţară
- asigurarea se poate reînnoi prin comandă online, îţi vine acasă.
- nu poţi vinde maşina decît dacă cumpărătorul o înscrie în 30 de zile. Tu, ca titular de procură nu poţi să faci legal procură altei persoane. Numai bulgarul din certificat poate.
- dacă poliția îți reține certificatul pentru vreo chestie tehnică, certificatul pleacă la bulgărika și o să fie greu de recuperat.
- țepele posibile și imposibile care se dau cu acest gen de înmatriculare, și nu sînt puține.
Altă formă de țeapă e ca bulgarul să declare mașina vîndută și să recupereze banii pe asigurare sau să o radieze fiscal.
O altă formă de păcăleală e cu mașina înmatriculată ”direct pe numele tău”. NU există așa ceva! Nu ai rezidență bulgărească, nu ai cum, legal, să înscri mașină acolo. Ce fac de fapt intermediarii? Înmatriculează mașina pe o firmă temporară și pe tine te trec ”utilizator”, nu proprietar. Firmele de genul ăsta de regulă dispar după cîteva luni și rămîi cu fundul gol.
Tanda la Manda?
Nu prea se merită să riști. Dacă ai pe cineva de maximă încredere care și-a făcut rost de residență la bulgari, mai treacă-meargă. Dacă nu, mai bine pas. Nu merită să-ți riști cazierul sau banii pentru a umfla buzunarul unor intermediari necunoscuți. Căci, și asta e partea sublimă, intermediarul NU apare pe nici un act. Din momentul în care i-ai dat banii, pa, pa, te-am pupat pe portofel!
Iar ca să cumperi mașină deja înscrisă pe Bulgaria, trebuie să fii căzut în cap. 30 de zile circuli cu ea pe baza contractului de vînzare-cumpărare după care tragi pe dreapta. Nici un notar nu-ți face procură la procură, pentru că este ilegal.
Dacă totuși vă doare capul să vă luați o bulgăroaică, aveți la dispoziție un site unde puteți măcar verifica dacă mașina mai are asigurare și data cînd au fost plătite asigurările în Bulgaria pentru mașina respectivă. Site-ul îl găsiți AICI și nu vă trebuie decît numarul de înmatriculare (registration number) pentru a face verificarea.
Baftă.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu